Acil Tıp Anabilim Dalı

Yrd. Doç. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan Acil Servisi Anlattı

Hastanemiz Acil Tıp Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan, Acil Servisinin hasta sayısının arttığını bunun doğrultusunda da Acil Servisin büyüdüğünü belirterek, yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi.

 

Yrd. Doç. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan, 2 yıl öncesine kadar Acil Servise günlük 70-80 hasta geldiğini, son dönemde hasta kabulünün de artmasıyla bu sayının 200-250 olduğunu kışları ise koah, astım gibi mevsimler hastalıklarla sayının 300-320’ye ulaştığını belirtti ve bu artış neticesinde Acil Servisin büyüme gereksinimi oluştuğunu, dünya standartlarında yapılan hasta bakımı doğrultusunda yapılandıklarını aktararak, “Hastalar 3 gruba ayrılıyor. ‘’Yeşil Alan’’ kompleks olmayan, sınıflandırılmamış şikayetleri olan, ayakta hasta grubunu değerlendirebildiğimiz alan. Bu alanı  ateş, üşüme, titreme, halsizlik gibi şikayetleri olan hastalara ayırdık. Daha kompleks göğüs ağrısı gibi üzerinde daha çok durulması gereken hastaları ‘’Sarı Alan’’a aldık.3. alanımız ise acil ilk yardım tedavi gereksinimi duyulan hastaları aldığımız “Kırmızı Alan”dır. Bu sistem ile hastalarla daha çok ilgilenebileceğimiz alanlara sahip olduk. ”  sözleriyle sistemi anlattı.

 

Acil Servisin alanlara ayrılmasıyla, hastalara ayrılan zamanın ve ilginin arttığını belirten Türkdoğan, “Yeşil Alan da tetkiki  çıkan daha kompleks zemini olan hastaları ‘’Sarı Alan’’ a naklediyoruz. Sarı Alan da daha yüzeyel şikayetleri olan sadece serum takılması gereken, konsültasyonu biten hastaları da yeşil alana alıyoruz orada tedavisi bitiyor. Böyle olunca hastalar daha rahat oldu ve alanımız genişledi. Bir de gözlemimiz var. Sarı alan da tetkiki, işi biten hasta eğer yatış bekliyorsa, servislerimizde yer yoksa ya da Acil Hekimleri tarafından takip edilmek isteniyorsa gözleme alıyoruz.” dedi. 

 

Yrd. Doç. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan, bölümün asistan sayısının arttığını, bu sayının artışı ile hastaların değerlendirme sürelerinin de azaldığını, hasta memnuniyetine çok önem verdiklerini aktardı ve “Hasta yatırdığımız Acil Yoğun Bakım 1 ve 2’miz var. Bu Yoğun Bakımları Acil Servise kazandırma nedenimiz “çevresel aciller”. Örneğin; ilaç intoksikasyonları, akrep ve yılan sokmaları yoğun bakım şartları gerektiğinde ki çoğu zaman bu nedenle bize sevk ediliyor, yoğun bakımımızda takip ediyoruz. Acil Serviste özellikle anlık kötüleşen hastaları en kıdemli asistanlarımızın bulunduğu yoğun bakıma alıyoruz ve teknik tedavilere devam ederken konsültasyonları da bitmiş oluyor.” sözleri ile Acil Yoğun Bakım Servisi ile ilgili bilgi verdi.

 

Yoğun Bakımda 2. basamak da olduklarını, 3. basamak olarak daha iyi hizmet vermeyi amaçladıklarını aktaran, Yrd. Doç. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan, hasta sayısının giderek arttığını bununla ilgili olarak Başhekimliğimizin çalışmalarının devam ettiğini belirtti ve  “Başhekimiz Yrd. Doç. Dr. Mücahit Kapçı ve idaresine teşekkür ederiz.” dedi.                           
 

 

 

 

 

 

 

Bu Sayfa 12.09.2017 Tarihinde Güncellenmiştir