ana sayfa link
Sağlık Rehberi

Sonbahardan Kışa Geçerken Beslenme Önerileri


Diğer Başlıklar
| .. |
Sonbahardan Kışa Geçerken Beslenme Önerileri


 Hastanemiz Beslenme ve Diyet Uzmanı Didem Güneş,  Sonbahardan kışa geçerken beslenmenin bağışıklık sistemimizi güçlendirerek yeni mevsime hazırlanmamızda önemli bir faktör olduğunu belirterek,  “Mevsimler değişirken genellikle kendimizi yorgun, halsiz ve isteksiz hissedebiliriz. Yazın bitmesiyle; havaların soğuması, günlerin kısalmasıyla hareketin azalması, iştahımızı, hayat kalitemizi ve çalışma tempomuzu da olumsuz etkiler. Havaların gün içinde bile hızla değişkenlik göstermesi grip,soğuk algınlığı gibi hastalıklara yakalanma riskimizi arttırır” şeklinde konuştu ve bunlara tedbir olarak beslenmenin önemi vurgu yaptı.

 

Sonbaharda Depresyon,Yorgunluk,Konsantrasyon Düşüklüğü Yaşamamak İçin:Çare Magnesyum 

 

Mevsim değişiklerinde yaşanan yorgunluk ve halsizliğin gün içerisinde hem konsantrasyon ve performans düşüklüğü gibi zorluklar çıkardığını hem de stres arttırdığını, magnezyum eksiğinde vücutta yorgunluk görüldüğünü belirten Güneş, özellikle Sonbahar aylarında; küçük bir avuç fındık, badem, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller ve kepekli tahıllar gibi magnezyumdan zengin besinler tüketilmesini önerdi ve  omega-3 kaynağı balık, keten tohumu, omega-9 kaynağı fındık ve zeytinyağının düşen performansları arttıracağını ekledi.
Sonbahardan kışa geçiş döneminde; depresyon eğilimi bireylerin mutluluk hormonu olarak adlandırılan seratonin düzeyini arttırdığı bilinen karbonhidratlı besinlere yöneldiğini bunun da ağırlık artışıyla sonuçlandığını aktaran Güneş, “Beslenme öğünlerini düzenli yapmak, tam tahıllı, posa değeri yüksek karbonhidrat içeren bir besin tüketmek kan şekerini dengeli bir seviyede seyretmesini sağlayıp kilo almanızı engeller.” dedi.  

 

Enerjiniz artırmak ve depresyon eğilimini azaltmak için önerilerde bulunan Güneş, “Ara öğünler de 2-3 tane ceviz veya 6-8 tane fındık veya 5-6 tane badem gibi magnezyum kaynağı ve yanında 1 porsiyon meyve ve ana öğünlerinizde tükettiğiniz 1 kase yeşil salata gibi potasyum kaynağı alarak gün içindeki yorgunluğu, halsizliği, kan şekerini dengeleyerek kilo almanızı önler ve stresi kontrol altına alırsınız.” şeklinde konuştu.

 

Bağışıklık Sistemini Güçlendirme Yolunda Probiyotik Besin Yanında, Vitamin !

 

Beslenme ve Diyet Uzmanı Didem Güneş,  Sonbaharda ayrı bir önem kazanan bağışıklık sistemini güçlendirmede probiyotik besinlerin büyük desteği olduğunu vurgulayarak, “Günlük besin düzeninize probiyotik yoğurt veya kefiri; süt veya yoğurt yerine koyabilir, bu besinlerin olumlu etkilerinden yararlanabilirsiniz.” Diyerek bağışık sistemini güçlendirmek için yapılması gerekenlere değindi.

 

Bağışıklığı güçlendirmenin önemli olduğunu ama bunun yanında güneş ışınlarından yararlanma süresinin azaldığını, bu nedenle mutlaka D vitamini ve kalsiyum kaynaklarımıza özen göstermek ve bunların vücutta kullanılmasını sağlayabilmek için de 15 – 20 dakika da olsa güneş ışığından da faydalanmanın gerekliliğini ifade eden Güneş; kalsiyum kaynakları; süt ve süt ürünleri, peynir,  olarak sıraladı.

 

Bu dönemde antioksidan etkiye sahip A, C ve E vitaminleri açısından zengin besinleri tüketmenin de önemli olduğunu aktaran Güneş, “Enfeksiyona karşı koruyucu olarak bilinen A vitamini balık yağı, yumurta, havuç, brokoli ve sarı sebzelerde bulunmaktadır. Güçlü bir antioksidan olan C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir, toksinlerin atılmasını sağlar. Maydanoz, ıspanak, yeşil biber, portakal, mandalina, limon, karnabahar bol miktarda C vitamini içerir. Suda eriyen vitamin olduğu için vücutta deposu yoktur. Bu yüzden.  Günlük olarak alınmalıdır. Örneğin ortalama olarak Günde 3 porsiyon portakal veya mandalina tüketmeniz yeterlidir” sözleriyle A,C ve E vitamini barındıran besinler hakkında bilgi verdi. 

 

‘’Susamadan Su İçmeyi Alışkanlık Haline Getirin’’

 

Beslenme ve Diyet Uzmanı Didem Güneş,  “Sonbaharda hava sıcaklığının azalması ile birlikte susuzluk hissi yaşanmasa da su içmeye özen gösterin. Yaşa ve cinsiyete göre değişmekle birlikte günde 8–15 bardak su kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar. Mevsim değişikliklerine bağlı kabızlık sorununuz böyle çözülür.
Susamadan su içmeyi alışkanlık haline getirin. Bu mevsimde özellikle sıcak içecek tüketiminde artış görülür unutulmamalıdır ki çay ve kahve günlük sıvı  tüketiminizde su olarak kabul edilmez. Yüksek kafein içeriği olan çay ve kahve tüketimini sınırlandırmak; bunlara alternatif olarak ıhlamur,kuşburnu,papatya,rezene,melisa gibi bitki çaylarını da günlük tüketiminize ekleyebilirsiniz.” Sözleriyle sıvı tüketimine dikkat çekti ve açıklamalarına sağlıklı günler dileyerek son verdi.

 

Hazırlayan: Ezgi Toygar- Zeynep Şule Yüksel

 

Dahili: 2534  - 2599

                                         
                                                               

Birimler

  • Tıbbi Birimler
  • İdari Birimler

Online İşlemler

  • Adü Hastane Facebook Sayfası
  • Adü Hastane Twitter Sayfası
  • Adü Hastane Youtube Sayfası
  • Adü Hastane Rss Sayfası
  • Adü Hastane Engelli Dostu Web Sitesi
adü hastane tel foto
444 1 256
Çağrı Merkezi
Adnan Menderes Üniversitesi Uygulama ve Araştırma Hastanesi Bilgi İşlem Merkezince Tasarlanmış ve Kodlanmıştır. © 2012 - 2017